TANNTREKKING

Trekking av tenner, Vi utfører selvfølgelig Vanlig trekking av tenner og visdomstenner. Våre tannleger trekker tannen enkelt og smertefritt under lokalbedøvelse. Hvis vi anser saken for å være mer komplisert, vil pasienten bli henvist til en spesialist hos oss som vil fjerne den kirurgisk.

ESTETISK TANNBEHANDLING

Estetika Tannklinikk vet at pene tenner betyr mye for å føle seg komfortabel med å smile. Den viktigste måten vi signaliserer glede på, er jo smilet vårt! Det finnes flere alternativ for å rette på estetikken i tanngarden. Under finner du litt informasjon om de ulike metodene. Dersom du ønsker å bleke tennene dine, kan du diskutere dette med tannlegen din. Det er ikke alle som kan bleke tenner på denne måten. Tannbleking utføres for å gjøre grunnfargen på tennene lysere ved hjelp av et stoff som heter karbamidperoxid.

Anestesi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Nibh tellus molestie nunc non blandit massa enim nec dui. Dui faucibus in ornare quam viverra orci sagittis. Tristique senectus et netus et. Et netus et malesuada fames ac. Viverra maecenas accumsan lacus vel facilisis volutpat est velit. Sed felis eget velit aliquet sagittis. Massa sed elementum tempus egestas. Massa placerat duis ultricies lacus. Quis lectus nulla at volutpat diam ut. Faucibus nisl tincidunt eget nullam.

Kroner og broer

Broer benyttes ofte når en eller flere tenner er borte. En forutsetning er at pasienten har noen sterke tenner riktig plassert i munnen, som broen kan festes til. Broer fremstilles av tanntekniker på samme måte som kroner. For at en bro skal vare, er det viktig at pasienten er nøye med rengjøring og går til regelmessig kontroll hos tannlege. Når det er så lite igjen av tannen at den nesten er borte, kan en krone ofte gjenopprette funksjon og bedre utseende. Kronen kan fremstilles i flere forskjellige typer materialer, ser meget naturtro ut og har lang levetid. Det finnes flere typer kroner. Tannlegen vil diskutere de ulike alternativene med deg slik at dere sammen kan komme frem til den løsningen som passer best for deg.

Røntgen

Perferendis molestiae accusantium quisquam et. natus et cum non enim nihil Veritatis corporis architecto voluptatem cumque dicta. Est nobis voluptatem minima pariatur. Ad recusandae ipsam quia magnam. Quaerat qui ullam maiores dolorem sunt. Similique quis quod cumque porro quo Mollitia numquam ipsa sint. Repudiandae sint voluptate porro nisi possimus. Voluptas aut et qui delectus. Sit cumque rerum dolores ut corporis eligendi voluptate. asperiores aut id ipsa possimus. Dolorem voluptas ipsam et consequatur Est repudiandae eligendi totam atque Libero vero nihil rerum porro. reiciendis voluptates delectus doloremque.

Proteser

Tannproteser er erstatninger for manglende tenner. Det eksisterer flere typer avtakbare tannproteser; hel- og delproteser og proteser som kan festes på implantat. Tannlegen vil gi deg råd om hvilken protese som egner seg best for deg. Har du et resttannsett som kan brukes til å feste en delprotese til, vil dette ofte være en stor fordel. Kan ingen av tennene bevares, trenger du en helprotese. Protesen sitter vanligvis relativt løst i munnen. Som oftest klarer pasienten å venne seg til det, men ønsker man likevel størst mulig komfort kan man få kunstige tannrøtter i kjeven som protesen festes til. For mer informasjon og bildermaterialer se under «implantat prostetikk» og ta gjerne kontakt med oss.

Behandling av tannkjøttsykdommer

Noen tilfeller kan deler av tannbehandling utløse rett på delvis refusjon/dekning fra helfo . I dag beholder de fleste individer tennene livet ut. Dessverre får mange mennesker sykdom i støttevevet til tennene. støttevevet, som vi er totalt underordnet for at tennene skal holde seg fast på plass, består av kjevebenet, forskjellige fibre og tannkjøttet . Sammen kalles dette ofte periodontiet.

Rotfylling

Endodonti innebærer rotfylling av en tann. Dette kan være viktig på grunn av sjansen for at tannen får en infeksjon som går så dypt at den påvirker nervene i tannen. På det tidspunktet kan man si at nerven må fjernes, og kanalene for nerven er fylt med et vevsvennlig stoff. En slik tannsykdom er mer eller mindre vanskelig og det føles oftest som en frihet når behandlingen gjennomføres.

arrow-right